How2talk2kids

How2talk2kids
`Ik ga niet naar mijn kamer. Je bent niet de baas over mij `Je doet gewoon wat ik zeg en daarmee uit

Ik ben trots op je!

Ik ben trots op je!
In deze uitgave, gebaseerd op de principes van Kids’ Skills, vertelt Ben Furman welke vaardigheden ouders en andere – al dan niet professionele – opvoeders, nodig hebben om oplossingsgericht te communiceren met kinderen.

Ridder Zeldenmoed

Ridder Zeldenmoed
‘Ik weet trouwens toch al dat ik nooit een goede ridder zal zijn.’ ‘Huh, waarom zou jij geen goede ridder zijn?’ Tristan haalt zijn schouders op. ‘Dat zegt mijn vader. Die noemt me altijd Ridder Zeldenmoed.’

Geloof je het zelf?

Geloof je het zelf?
Met iGeloof je het zelf?!/i presenteren de auteurs het vak Levensbeschouwing vanuit een nieuwe visie. Zij gaan ervan uit dat levenbeschouwelijke vorming ontstaat als kinderen niet alleen kennis nemen van vormen van een (religieuze of seculiere) levensbeschouwelijke traditie, maar daar ook hun eigen betekenis en waardering aan kunnen geven.

Speel je wijs

Speel je wijs
In ‘Speel je Wijs’ wordt drama gekozen om kinderen te ondersteunen in hun taalontwikkeling op de basisschool. Het boek biedt meer dan 100 kant-en-klare dramalessen. Het werken met deze methode heeft aangetoond dat het taalniveau van kinderen steeg, en ook verbeterde de sfeer in de groep.

Helende verhalen voor kinderen

Helende verhalen voor kinderen
Paul Liekens heeft in een tv-uitzending in 1999 op de Vlaamse televisie een bekende tv-presentator genezen van vliegangst. De beelden spraken boekdelen en sloegen in als een bom. In een tweede tv-uitzending liet hij negen volwassenen zichzelf afhelpen van allerlei allergieen. Hem werd gevraagd of hij op even eenvoudige manier kinderen kon genezen van allergieen.

De magie van metaforen

De magie van metaforen

Ja-maar… Omdenken

Ja-maar... Omdenken
“Een leuk boekje om te kijken, denken en – vooral – creĆ«ren… Omdenken gaat om het aanpassen van het denken in beperkingen naar denken in mogelijkheden. Dus niet langer beren op de weg zien, maar het tegenovergestelde.